Blogi

Olet ehkä kuullut tai pahimmassa tapauksessa kokenut itse, kuinka yrityksesi on tehnyt erinomaisen päätöksen hankkia CRM-järjestelmä, mutta lopputulos on kuin lässähtänyt kakku, käyttökelvoton ja keskeneräinen.

29.03.2017 | Riikka Lemminki

Miksi Alma Media myy CRM-järjestelmiä?

Tiesitkö, että Alma Media on myös varteenotettava CRM-toimittaja?

Muutama päivä sitten valikoiduille mainostajille avautui täysin uusia mainostusmahdollisuuksia: liidien kerääminen personoidulla lomakkeella.

Tämä on toinen osa CRM-retargetointiin keskittyvää blogikirjoitustani. Avasin ensimmäisessä osassa CRM-retargetoinnin perusperiaatteita ja tässä toisessa osassa tarkoitukseni on antaa muutama konkreettinen esimerkki, miten CRM-retargetointia voidaan hyödyntää markkinoinnissa.

Asiakashallinnasta on tullut yksi yritysten tärkeimmistä kilpailutekijöistä. Mitä enemmän tiedät asiakkaasta, sitä paremmat mahdollisuudet sinulla on olla tarjoamassa asiakkaalle oikeaa ratkaisua oikeaan aikaa. CRM asiakashallinnan työkaluna ei ole enää vain myynnin etuoikeus, vaan se on markkinoinnin, johdon sekä kaikkien asiakasrajapinnassa työskentelevien yhdistävä toiminta-alusta. Viikoittain keskustelen ja haastan päättäjiä CRM-järjestelmään liittyvissä asioissa. Kaikilla on sama tavoite, löytää täydellinen CRM-järjestelmä koko organisaation yhteiseksi työkaluksi. Tähän artikkeliin kasasin asioita, joihin itse kiinnitän huomiota CRM-järjestelmiä vertaillessa.

Tänä päivänä yritysten liiketoiminnoissa syntyy erilaista, asiakkaisiin liittyvää tietoa usein yli yritysten omien tarpeiden. Järkevästi rakennettu järjestelmäinfrastruktuuri mahdollistaa kyseisen datan koonnin, hyödyntämisen ja visualisoinnin yhdeltä istumalta, mutta ei mennä siihen tässä kohtaa. (Jos aihe kiinnostaa, niin tässä Riikka-Marian blogikirjoitus yritysten järjestelmäinfran rakentamisesta sekä tiedon valjastamisesta liiketoiminnan tueksi). Tämän blogikirjoituksen tarkoitus on antaa muutamia ajatuksia miten tämä digiajan öljy saadaan rasvaamaan markkinointikoneesi uusille kierroslukemille.