Lisää mahdollisuuksia mainostajalle: LinkedIn

29.03.2017 | Ulla Ristkari
Lisää mahdollisuuksia mainostajalle: LinkedIn

Muutama päivä sitten valikoiduille mainostajille avautui täysin uusia mainostusmahdollisuuksia: liidien kerääminen personoidulla lomakkeella.

Tässä ammattilaisten yhteisöpalvelussa on suomalaisia käyttäjiä jo lähemmäs miljoona. Miljoonarajan rikkoutumista odotellaan somemarkkinoinnissa, sillä LinkedIn on valottanut, että se tarjoaisi mainostajan työkalun suomenkielisenä miljoonan suomalaisen käyttäjän rajan mennessä rikki.

Suomalaisten aktivoimiseen LinkedIn-käyttäjiksi voi myös itse vaikuttaa (ja seurata) käyttämällä hashtagia #LinkedInFI100k.

B2B-markkinoijan täsmäase

LinkedIn tarjoaa mainostajan työkaluna tarkan yritys- ja henkilötason kohdennettavuuden. Kohderyhmää voi rajata esimerkiksi perustuen tiettyyn toimialaan, yritykseen, titteliin ja työkokemukseen. LinkedIn on profiloitunut käyttäjilleen työmaailman asiasisältöiseksi somekanavaksi ja niin kutsuttua huttumainontaa on Suomessa vielä aika vähän. Tämä mahdollistaa hyvin suunniteltujen ja oikein kohdennettujen mainoskampanjoiden tuomat laadukkaat liidit.

Sponsored Content -mainosmuotoon uusia ominaisuuksia

Aasinsillan kautta päästäänkin itse asiaan, sillä muutama päivä sitten valikoiduille mainostajille avautui täysin uusia mainostusmahdollisuuksia: liidien kerääminen personoidulla lomakkeella. Samankaltainen mainosmuoto on ollut Twitterissä ilman lomaketta jo yli vuoden ja Facebookiin se tuli myös jokin aika sitten.

LinkedIn Sponsored Content Collect Leads Form lomake mainostajan tyokalu 2017

Liidien keräämiseen tarkoitettu lomake tulee valittavaksi Sponsored Content -mainoksen yhteyteen. Sponsored Content -mainoksen valittuasi, voit päättää haluatko lähettää mainoksesi klikkaajat kanavan ulkopuoliselle sivustolle vai tarjoatko heille heti mainosta klikatessa mahdollisuuden saada lisäinformaatiota lomakkeen muodossa. LinkedIn:lle tuttuun tapaan uusi mainosominaisuus luultavasti tipahtelee käyttöön vaiheittain. Lomakkeen teko vaatii hieman luovuutta, sillä kuten jo aiemmin mainitsin, Linkedin-mainostajan työkalu on käytössämme vain englanninkielisenä. Esimerkiksi CTA-painikkeen kehottavat tekstit ovat valmiiksi ehdotettuja ja englanniksi. Pisteet kuitenkin siitä, että valinnanvaraa on yllättävän paljon.

Mainosmuoto tarjoaa kolme erilaista lomakepohjaa, joista voit valita kampanjan ilmeeseen sopivimman ja personoida sen sisällöltään. Käytettävissä merkkimäärissä on rajoitteensa, joten kannattaa miettiä lomakkeen viesti hyvin tarkkaan. Lomakkeelle pääsee valitsemaan maksimissaan seitsemän kysymystä, jotka täydentyvät automaattisesti lomakkeen täyttäjän LinkedIn-profiilista. Lomakkeella voi myös kysyä henkilön sukupuolen, mutta tämä tieto lomakkeen täyttäjän tulee ilmoittaa vapaaehtoisesti.

LinkedIn Lead Form lomake mainostajan työkalu 2017

Kysymysten lisäämisen jälkeen lomakkeelle voi lisätä kustomoidun kiitosviestin ja yrityksen nettisivujen osoitteen. Lomakkeen viimeistelyn jälkeen siirrytään normaalisti mainonnan kohdistusosioon.

Laadukkaita liidejä

Tämä mainosmuoto voi nopeasti nousta erittäin suosituksi ja hyvin tehokkaaksi tavaksi kerätä laadukkaita liidejä. Lisäksi lomake tarjoaa tahdikkaasti ja sääntöjä noudattaen tehtynä mahdollisuuksia myös markkinointirekisterin keräämiselle, silmällä pitäen ensi vuonna voimaan astuvaa tietosuojan lakimuutosta.


Alma Talent CRM:n digitiimi tekee vuosittain satoja LinkedIn-kampanjoita eri toimialoilla toimiville B2B-asiakkaille. Digitiimin hallussa ovat myös kaikki muut Suomessa tärkeimmät sosiaalisen median kanavat kuten Facebook, Instagram, Pinterest ja Twitter – hakukonemarkkinointia unohtamatta. Tärkeänä arvona pidämme mainonnan seurattavuutta ja tuloksellisuutta liiketoimintaa tukevana strategisena toimintona. Kiinnostuitko? Ota yhteyttä asiantuntijaan!

Ulla Ristkari

Ulla Ristkari

Digituottaja
040 172 2665
ulla.ristkari@almatalent.fi

Työssäni hyödynnän erilaisia markkinointikanavia luodessani asiakkaalle myyntiä tehostavia markkinointiratkaisuja. Suunnittelen ja toteutan asiakkaille sosiaalisen median kampanjoita ja kehitän asiakkaiden hakukone- ja verkkonäkyvyyttä sekä markkinointia.