Blogi

21. huhtikuuta on päivä, joka voi muuttaa verkkosivustosi näkyvyyttä merkittävästi. Jos käy hyvin, hyppäät hakutuloksissa kilpailijoidesi edelle. Jos taas huonosti, niin katoat lähes kokonaan.

20.02.2015 | Riikka Lemminki

Varo halpoja kopioita!

Mikään ei ole niin kallis kuin halpa yritysrekisteri

Viimeisen kahden viikon aikana olen saanut hämmästyttävän monta puhelua liittyen yritysrekistereihin sekä sähköpostimarkkinoinnin lainsäädäntöön. Tarina on näissä kaikissa ollut sama; ”Kokeilimme mielenkiinnosta muutaman sadan euron yritysrekisteriä ja jouduimme melkein black-listalle”. Olen saanut näitä puheluita vain sen takia, että kirjoitin muutama kuukausi sitten blogin yritysrekisterien käytöstä sähköpostimarkkinoinnissa ja tämä blogi löytyy Googlesta, kun yritykset selvittävät miksi ovat saaneet sähköpostimarkkinoinnista niin negatiivista palautetta vastaanottajilta ja miksi ovat nyt mustien listojen hampaissa.

Markkinoinnin automaatio on viimeisimpiä muotitermejä digimarkkinoinnin hype-termien joukossa. Muotisanoja on vuosien varrella tullut ja mennyt, ja välillä tuntuu, että markkinointiväen mieleen ei mahdu kerralla kuin yksi tapa toteuttaa digitaalista markkinointia. Itseäni on erityisesti markkinoinnin automaation osalta häirinnyt se, että kaikki sitä haluavat ostaa, mutta kun kysyn tavoitteista tarkemmin, termin sisältö tuntuu vaihtuvan jokaisen markkinoijan kohdalla (jos asiaa ylipäätään osataan kuvata sen tarkemmin).

29.10.2014 | Riikka Lemminki

Kenelle saa lähettää sähköpostia?

BtoB markkinointipalveluiden myyjänä saan viikoittain yhteydenottoja, joissa kysytään yritysrekistereitä sähköpostimarkkinointiin. Monen mielestä mitä suurempi rekisteri on, sitä parempi se on. Tässä blogissa haluan mahdollisimman yksinkertaisesti kertoa kenelle sähköpostimarkkinointia saa tehdä.

Yrityksillä on kova tarve tehostaa myyntiä ja parantaa kannattavuutta. Tehostamisessa on monta näkökulmaa: Myynnin oikea suuntaaminen, markkinoinnin integrointi myyntiputkeen, parempi asiakastietämys sekä toimintaa tukevat teknologiat.

06.11.2013 | Marko Viljanen

Kenelle kellot soivat?

Luin Itellan markkinointipalveluiden liiketoimintajohtaja Leena Poutasen blogin markkinoinnin automaatiosta Markkinointi&Mainonnan verkkosivuilta. Leena kiteytti erinomaisen lauseen ”Tällä hetkellä markkinointipäättäjät ovat Suomessa digitaalisempia kuin asiakkaansa.”