Blogi

Tänä päivänä yritysten liiketoiminnoissa syntyy erilaista, asiakkaisiin liittyvää tietoa usein yli yritysten omien tarpeiden. Järkevästi rakennettu järjestelmäinfrastruktuuri mahdollistaa kyseisen datan koonnin, hyödyntämisen ja visualisoinnin yhdeltä istumalta, mutta ei mennä siihen tässä kohtaa. (Jos aihe kiinnostaa, niin tässä Riikka-Marian blogikirjoitus yritysten järjestelmäinfran rakentamisesta sekä tiedon valjastamisesta liiketoiminnan tueksi). Tämän blogikirjoituksen tarkoitus on antaa muutamia ajatuksia miten tämä digiajan öljy saadaan rasvaamaan markkinointikoneesi uusille kierroslukemille.

B2B-telekontaktointi on saanut valitettavan maineen myyjien juoksuttajana ja turhien buukkauksien tekijänä. Paperilla tehokas myynnin kanava on myllätty ympäri ja tuloksena on tulokseton tekeminen ja väärien asioiden mittaaminen, sekä sitä kautta väärien argumenttien esiin nostaminen. Viivan alle jää harmillisen usein asiakkaan linssiin viilaaminen, mikäli tämä ei ymmärrä mitä ostaa, eikä osaa vaatia tarpeidensa mukaisia asioita telekontaktoinnilta.

Kuinka monesti olet kuullut, miten yritys toisensa jälkeen luettelee muiden ”ah niin ihanien” ominaisuuksien lisäksi olevansa asiakaslähtöinen? Sanana asiakaslähtöisyys onkin yritysjargonian ylimystöä – nykyäänhän yritysten tulee olla asiakaslähtöisiä pärjätäkseen markkinoilla ja kuulostaahan se toki hienolta. Ongelma muodostuukin siinä kohtaa, kun tämä lupaus ei täyty.

06.05.2016 | Riikka Lemminki

KonMari-menetelmä yritysmaailmassa

Muutama kuukausi sitten hurahdin tämän hetken ehkä kuumimpaan trendiin japanilaiseen KonMari -menetelmään. Menetelmän on kehittänyt japanilainen Marie Kondo ja sen tarkoitus on auttaa tavallisia ja usein sotkuisiakin ihmisiä kohdin järjestämisessä ja turhien asioiden karsimisessa elämästä. Moni menetelmään hurahtanut kertoo, että samalla myös muilla elämän alueilla on alkanut tapahtua positiivisia asioita ja puhutaankin KonMarin taiasta.

18.04.2016 | Marko Viljanen

Vahvuus tulee valinnoista

BtoB-yrityksen kasvun takeena on harvoin laaja asiakaskunta tai palveluvalikoima. Jos yritys tarjoaa ”kaikille kaikkea”, on sen liki mahdotonta saavuttaa kilpailuetua. Ostajilla on yhä enemmän valtaa, koska tietoa toimittajista on helposti saatavissa. Kilpailu on yhä globaalimpaa ja harva toimiala on enää kysyntävetoinen. Ja aina löytyy joku, joka tarjoaa tuotteen/palvelun halvemmalla. Miten yritys pystyy saavuttamaan ja ylläpitämään kilpailuetua alati kiristyvässä kilpailussa?

23.02.2016 | Riikka Lemminki

Haluatko ohittaa kilpailijasi Googlessa?

Paras investointi Google-näkyvyyden parantamiseen

Jos yrityksesi haaveilee kilpailijoiden ohittamisesta Googlen hakutuloksissa, niin nyt voi olla aika tehdä peliliikkeitä.